Primul magazin robotizat de înghețată s-a deschis marți la Melbourne, Australia. În magazinul Niska „lucrează” trei roboți care servesc înghețată clienților. Robotul Pepper preia comenzile, Eka pune înghețata iar Tony adaugă topinguri.
Co-fondatorul Niska, Kate Orlova, a declarat că își propune să transforme experiența de vânzări cu amănuntul în Australia, această magazin de înghețată fiind primul din seria de magazine care folosește tehnologia.
„Există o oportunitate imensă de a introduce robotica într-un mediu de vânzare cu amănuntul”, a spus ea.
„Ne-ar plăcea să vedem roboți în fiecare magazin.”
Și în ciuda faptului că jumătate din respondenții unui sondaj efectuat recent în Australia au declarat ca slujbele lor s-au schimbat ca urmare a automatizării, Kate Orlova a spus că roboții ei nu au fost creați pentru a înlocui rolurile tradiționale ale oamenilor ci mai degrabă, au fost concepuți pentru a îmbunătăți experiența globală a clienților.
„Roboții nu pot înlocui ființele umane. Dar roboții sunt buni în a realiza sarcini repetitive, cum ar fi servirea înghețatei. Aceștia degrevează personalul pentru a se concentra pe serviciul pentru clienți în timp ce este servită înghețata.”